Friday, November 28, 2008

TAKAFULIK - Plan ALL in ONE

Plan takaful dari PruBSN merangkumi 6 keperluan utama:


1. Hospitalization & Professional services

Perbelanjaan perubatan dibiayai mengunakan medical card. Perbelanjaan yang ditanggung adalah seperti bilik/penginapan, Unit Rawatan Rapi/ICU, pembedahan dan perkhidmatan dalam hospital yang berkaitan.



2. Hospital Benefits

Setiap hari ditahan ditahan di wad membolehkan anda untuk claim Elaun harian. Anda boleh claim sehingga RM400 sehari. Bayangkan jika masuk 10 hari! Ini belum lagi termasuk Elaun2 Medical Cover seperti Elaun ICU, Elaun Bedah dan Elaun Tunai Harian.

3. Critical Illnesses

Lump sum benefit akan dibayar sekiranya disahkan mengidap penyakit kritikal. Prudential Takaful khususnya akan membayar jumlah manfaat sekaligus dan bukan mengikut peratus dan sebahagian sebahagian seperti takaful courier yang lain. Ini yang menjadikan Prudential Takaful pelan perlindungan yang komprehensif.

4. Accidental Benefits

Manfaat tambahan untuk kematian atau kecederaan akibat kemalangan. Kemalangan bukan maksudnya kemalangan jalan raya sahaja, kalau kena minyak panas pun dikira kemalangan. Contoh lain, jatuh tangga, jatuh longkang atau kena sambar petir.


5. Total Permanent Disability / Death Benefits

Lump sum benefits akan dibayar jika lumpuh/kudung/buta. Elaun tahunan akan diberikan (disability provider) berjumlah minima RM1000 sehingga RM10k. Jika berlaku kematian, wang akan diserahkan kepada waris.


6. Savings/ Investment

Memandangkan ini adalah polisi Investment Link, sebahagian dari wang anda dilaburkan seperti unit trust yang dipantau oleh panel syariah. Tidaklah duit yang dibayar hangus begitu sahaja. Tiada tempoh matang, lebih fleksibiliti untuk anda mengeluarkan duit pada bila-bila masa sahaja.




0 comments:

Newer Post Older Post Home