Thursday, December 4, 2008

Al- kisah John Q

Hai lagi...

Sapa pernah tengok cerita john q?

OK biar saya ringkaskan ceritanya ok.. John Q ni lakonan denzel washington aka man on fire... dia mempunyai seorang anak yang sehat dan bercita cita ingin menjadi ahli bina badan. John Q juga ada seorang isteri yang sangat menyayangi anaknya ini.John Q pun begitu sebab dia lah satu2nya anak mereka. Jadi mau dijadikan cerita, semasa main besbol sekolah.. anaknya tiba2 jatuh pengsan. So, di bawak laa ke hospital.. sekali doktor sudah cek apa semua.. doktor pun panggilah si john q ni...

SO..doktor pun tunjuklah apa yang di alamai oleh anak nya Michael.. ni namanya..baru aku ingat. hehehe.. So si maikel ni pun disahkan menghidap penyakit hati then perlu pemindahan hati.. so doktor bagi option.. biarkan sahaja atau melakukan pemindahan. john q ndak mau mengalah.. dia mau anaknya melakukan pembedahan pemindahan hati. Lalu si doktor memberitahu yang kos kezeluruhan pembedahan ialah USD250k... dengan lantas si john q mengatakan yang dia ada insurans... anaknya termasuk dalam covered person.. then doktor tu cakap.. tidak..dia telah periksa.. untuk kes sebegitu... anaknya tidak dapat di cover. then.. cerita seterusnya kamu bleh download di sini..

http://kaki-sedut.blogspot.com/2008/09/dvdrip-john-q-subbed.html


mau tau apa terjadi?... si john q terpaksa merampas hospital tadi dan mengugut untuk membunuh hostages kalo anaknya tidak dibedah secepat mungkin. ok..the end of story..kamu tgk sendiri..takut ndak saspen pulak..

Moral dia di sini -

1 - Adakah anda mempunyai takaful?
2 - Adakah anda mempunyai MEdical Card?
3 - Adakah pengendali takaful anda kukuh dan telus dari segi kewangan?
4 - Adakah anda membaca polisi takaful anda dan faham seluruhnya?
5 - Adakan anda menyediakan perlindungan takaful untuk anak tersayang?
6 - Adakah anda sanggup bergadai rumah,harta,simpanan untuk menampung kos perubatan seperti mana yang berlaku ke atas John Q tadi..?
7 - Adakah anda cukup berani untuk merompak/merampas hospital?
8 - Adakah anda sanggup membunuh?

Jawapannya hanyalah satu... Takaful Prudential BSN.

0 comments:

Newer Post Older Post Home