Saturday, December 27, 2008

Kegunaan Medical Card

Assalamualaikum...

Tentu ramai antara kita yang bertanya.. apabenda medical card ni?ok... medical card ini boleh dikatakan sebagai tools/alat untuk melindungi pendapatan atau saving anda dari digunakan untuk membayar kos rawatan di hospital swasta. tetapi ada satu lagi pertanyaan lazim... "kenapa hospital panel, hospital kerajaan tak boleh ke?"...hehehe..

sebenarnya..medical card boleh digunakan di hospital kerajaan.. tetapi ianya berkonsep.. bayar dahulu dan claim kemudian... kalo guna di hospital panel.. just show them and say .. " this is my card"..hehehe.. then tak perlu ambil nombor.. tunggu dalam setengah jam untuk pengesahan online..then terima rawatan 1st class...amacam?.. pilih mana yang anda mahu.. rawatan cepat dan terbaik atau rawatan tunggu que dan kena bayar dulu?..

Jadi anda tanya diri anda.. saving tiap2 bulan untuk apa?.. sudah semestinya kes emergency merupakan priority dalam perancangan kewangan kita.. apa itu emergency?

- untuk digunakan jika tiba-tiba anak anda sakit, perlu masuk hospital, itu emergency kan?

-untuk guna jika tiba-tiba anda demam denggi, kena masuk ward 5 hari?

- untuk guna jika tiba-tiba tayar kereta meletup, perlu tukar segera

- untuk bayar kos perubatan sekiranya menghidap penyakit yang tidak diduga

Jadi kenapa nak korbankan wang simpanan/asb untuk kes kes emergency sebegini sedangkan ada banyak lagi tujuan kita menyimpan.. nak beli rumah laa.. pendidikan untuk anak2 laa..nak beli kereta Honda Accord laa.. Tv 99" laa.. banyak lagi.. jangan korbankan impian anda..realisasikan impian masa depan anda dengan memiliki Medical Card yang bernilai RM150k sehingga RM450k... dan menerima rawatan terbaik di hospital panel PruBSN yang terbaik dari segi rawatan dan servis..

Katakan u simpan RM200 sebulan dalam saving utk semua purpose.. pendidikan,persaraan,emergency dan lain... once "lightning strike".. kesemua ini akan hilang..ntah ntah siap berhutang lagi...

Tapi sekiranya anda bijak memilih untuk menyertai Takafulink... everything yang u all dah plan takkan terganggu and you can enjoy your life without worrying about your medical treatment cost.. plus... u sudah ada... Saving (takaful saver) + your own saving + medical card + elaun sakit ++++++... pick you choice bro...

jumpa lagi..

0 comments:

Newer Post Older Post Home