Wednesday, December 24, 2008

Soal Jawab Kenapa Perlu Ada Insurans (Part 1)

Ok.. Assalamualaikum semua. Post Kali ini mungkin akan berlangsung sehingga dua part. Tapi bagi saya apa yang terkandung dalam post ini amat berguna dan dengan sendirinya menjawab persoalan mengapa kita patut mempunyai at least satu polisi insurans. dan medical card. Dan terima kasih kepada otai2 agen insurans/takaful tak kira dari company insurans kerana segala soal jawab ini ialah datangnya dari mereka yang saya kumpul dalam satu ebook. OK... check it out bebeh..

Soalan 1 ; Aku nak tunggu dulu??
-> takpe...lelama mesti dia amik punya..tp nak tunggu sampai bila?? jgn sampai tua sbb premium dah tinggi, jgn sampai sakit, sbb dah tak ada co. insuran nak tanggung...amik la sementara masa muda, kuat bekerja.. :-D dan tahukah anda?.. bayaran sumbangan murah ketika masih muda dan sihat tidak akan meningkat sehingga kita berumur 80 tahun.

Soalan 2 ; Apa untungnya saya ambik insurans/takaful ni?
-> banyak untungnya salah satu anda secure future memang la future tak leh tau tapi kita bleh rancang dari sekarang... cuma anda kira berapa ruginya anda takder insuran andai kata masuk spital bil puluh puluh ribu .... cuba pk uncertainty of life .....????????

Soalan 3 ; Saya dah ada simpanan untuk anak2..
-> Bagus alhamdulillah ... bertuah anak2 anda ... tapi cuba anda pk sesorang bapa di serang stroke agak agak siapa nak simpan untuk anak2 dia yerk (bini ke...mungkin ...abis ubatan suami nak pakai duit mana yerk?)... lagi haru duit yg di simpan untuk anak2 itu di guna pakai ....uyoooooooooo makin ramai anak2 berhenti sekolah ... yg pandai tak dapat belajar ... isk isk isk ... itu datangnya keuntungan insuran/takaful yang akan menjamin simpanan anda disamping membiayai kos perubatan anda sekeluarga.

Soalan 4 ; Sori, saya tak minat insurans ni..
-> tang mana tak minat tu encik.... insuran/takaful bukan la sesuatu yg harus d minati atau sesuatu yg ada ada la tak der takderla ianya merupakan satu keperluan sekarang.... zaman dahulu kala mungkin kot tapi bukan zaman canggih ni ,.... kita harus berkembang dgn zaman ... tapi en, ada insuran kete tak? kalau ada kenapa yerk? rasa penting tak insuran kete tu bila kena langgar ke apa ker?

Soalan 5 ; Company saya dah cover medical..bla bla bla..
-> Sampai bila tu encik?sampai pencen?just an info ya ... andai kata semalan seorang perkeja tu kena kanser ... well dah tentu tak dapat perform keje ngan bagus kan sbb kena p rawatan la .. kena rehat laaa ..kena ambik MC la...so kerje tak perform .. kalau cik jadi boss cik buat apa dgn perkerja tu ? budak sekolah pun tahu jawapan ni.. kalo dah kena berenti, ingat2 senang tak carik keje?.. at least kalo ada insurans, dengan pampasan dan elaun2 apa semua.. encik boleh mulakan hidup baru dengan perniagaan.Amacam?

eh..saya ingat banyak tadi..mmm.. takpa lain hari saya tambah ek..kekeke... apa2pun.. jadikan medical card sebagai IC kedua anda yang sentiasa anda kemana sahaja di dalam dompet kecil anda. And you know something, if i know you have a medical card in your wallet, i will declare you as the richest person who walk around with hundred thousand in your pocket.. betul ni..





0 comments:

Newer Post Older Post Home