Wednesday, December 17, 2008

Takafulink PruBSN Sangat Fleksible!!

OK.. salam sejahtera...

Ok.. ramai di antara kita atau kita selalu mendengar orang berkata..

" alah.. insurans/takaful ni kalo nak potong sumbangan/caruman cepat jer.. tapi bila nak claim?.. mak aih.. banyaknya prosedur, kena urus sendiri dan makan 2 - 3 bulan jugak"

OK ini beberapa perkara yang tentang cara pembayaran Takaful Prudential BSN yang tidak membebankan peserta...

  1. Bagi yang baru daftar, sekiranya mendaftar selepas 15hb hingga 25hb - caruman bulan kedua ialah PERCUMA. Kenapa?kerana sumbangan/caruman pertama semasa pendaftaran akan di bawa ke bulan hadapan. Sebagai contoh, En. A daftar pada 18hb December, maka sumbangan pertama beliau ialah untuk bulan January, bukan untuk December. Jadi, beliau mendapat perlindungan percuma selama 13 hari.
  2. Tempoh bayaran - sekiranya peserta memilih untuk membayar secara tunai/check, peserta diberikan tempoh 30 hari dalam bulan tersebut.Contohnya sumbangan/caruman untuk bulan February, beliau mempunyai masa dalam tempoh 30 hari untuk membuat bayaran. Kenapa ini penting? kerana sesetengah polisi akan lapse/luput tanpa kita sedari apabila kita terlewat membuat bayaran beberapa hari.Jadi PruBSN memberi anda kelonggaran ini. Pemotongan Bank juga di buat 2 kali.. awal bulan dan akhir bulan.
Takaful Prudential BSN merupakan pengendali takaful/insurans yang terpantas sekali dalam pembayaran claim. Pada Tahun 2007 PruBSN dan Prudential telah membelanjakan untuk semua claim RM 840,000,000.00. Belum ada lagi komplen dari peserta.

Tepuk Dada Tanya Selera - Abu Bakar




0 comments:

Newer Post Older Post Home